Välj en sida

Då är vi igång!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Blogger

Det är väl aldrig så passande att reflektera över det år som gått, och planera det år som kommer som just kring nyår. Det känns som om man lämnar något gammalt bakom sig och står med ett oskrivet blad framför sig.

Och det är också bra att se över det som inte fungerade så bra och fundera över hur man kan göra något bättre. Och pysslar man med marknadsföring online så finns det alltid saker som kan göras bättre. Jag själv har exempelvis ett personligt löfte att jag ska bli bättre på att ta direkt kontakt med så många som möjligt med mina ”leads” eller prospekts. Något som jag varit mindre bra på tidigare.

För andra krävs det kanske ett större beslut som bara kan benämnas med ett enda ord. FÖRÄNDRING! Och det finns inte en bättre tidpunkt på året att åstadkomma den förändringen. Inte så konstigt att alla nyårslöften lämnas heller. Egentligen är det ju inte så svårt att åstadkomma en förändring.(!) Bara man bestämt sig för något som verkligen är någon man VILL, och inte känner att man bara måste. Det måste finnas en inre motivation bakom förändringen. Det måste så klart vara något som är genomförbart också. Och uppfylls de kriterierna så handlar det om att ge sig själv en chans och genomföra sin förändring dagligen i en månad. Sen sitter det så det börjar kännas naturligt!

Nu pratar jag rent generellt om något som kräver en förändring i gebitet marknadsföring, men det här gäller ju egentligen i många fler områden av ens liv där man behöver en förändring också. Det var ju Einstein som en gång kom med en berömd definition av galenskap: att göra samma sak gång på gång och tro att resultatet ska bli något annat. (fritt översatt)

Många kämpar med något som blivit lite av ett specialområde för mig. Att öka trafiken (dvs antalet besökare) till sin hemsida. Något som är nyckeln till ett framgångsrikt resultat inom den här branschen. En annan sak som är lika viktig och hänger tätt ihop med besökarna, är ”leads”, dvs de prospekts och blivande kunder som lämnar sina uppgifter i förtroende till din mail-lista.

En sak som kommer att göra livet lättare och innebära ett lyft vad gäller leads och trafik för MÅNGA marknadsförare under 2013 är en förändring som genomfördes av företaget MLSP strax före jul. Ett helt annat fokus på att hjälpa lite mer oerfarna människor med en MLM eller nätverksprodukt eller såna som är ute efter att lära sig yrket. En helt ny nivå har lagts till medlemskapet som gör det enklare (och billigare) att lära sig hur allt sitter ihop. Ett toppeninitiativ som gynnar även mer erfarna. Jag håller själv på att ta mig igenom all den senaste utbildningen kring marknadsföring på Facebook.

Så ett råd för den som vill få en bra start på sin verksamhet under 2013 och ta ett smart steg, passa på att testa hela konceptet för under 15 kr och se om det är något för dig. Kan vara väl spenderade pengar. MLSP är för övrigt inte en affärsmöjlighet i sig, utan ett verktyg för att man ska kunna lyckas med sitt huvudområde. Oavsett vad det är.

Kika gärna på den här korta beskrivningen: HÄR

photo credit: The PIX-JOCKEY’s FAKE SHOW by Roberto Rizzato via photopin cc

Pin It on Pinterest

Share This